Sunday, April 6, 2014

Kumaşa Üç Boyutlu Boncuk İşleme Nasıl Yapılır


Hepinize günaydın, kumaşa kabartma boncuk işleme çok sevdiğim tekniklerden biri, çalışması son derece keyifli ve kolay...


Yapım aşamalarını fotoğraflamaya çalıştım, umarım yapmayı düşünen arkadaşlara faydalı olur, sevgiyle kalın...













Kumaşa karbon kağıdıyla deseni aktardıktan sonra kabartma yapmayı düşünmediğimiz alanları belirliyoruz. Örn. sadece yeşil yapraklarla çiçeğin yapraklarını kabarma yapmaya karar verdiğimden desenin diğer alanlarını basit nakış teknikleri ile (iğne ardı) işledim. Ortadaki ananas desenini de düz iplik atmalarıyla bölüp, oluşan karelere pul işledim.










  Daha sonra desenin olduğu, kumaşın arka bölümüne mermerşahi kumaşımızı teğelliyoruz.Kabartma uygulayacağımız her bir alanın etrafını sıkıca dikiyoruz.Böylece üstte kumaşımız altta mermerşahi kumaşı sıkıca birbirine tutturmuş oluyoruz.Desenin olduğu bölümde mermerşahi kumaşa küçük bir çentik atıp, açıklıktan elyaf doldurup,  sonra açıklığı dikip, kapatıyoruz.











                                     Bu işlemlerden sonra önden görünüm bu şekilde oluyor.







Çiçek yaprakların kahverengi kum boncukla enine atmalar şeklinde yaprakları ise verevine işledim.Ancak yaprağın yeşil tonunu beğenmeyince söküp, daha koyu bir yeşille yeniden işledim.
















No comments:

Post a Comment