Monday, February 10, 2014

FOTOĞRAFI DÜŞÜNMEK/VICTOR BURGIN











Gönderen: Neslihan K. Tamyaman



foto rafi dusunmek victor burgin 1







2010 yılı Ocak ayında "Fotoğraf"la iligilenmeye başladıktan sonra sıklıkla okur oldum fotoğrafa dair...

Çoğu zaman fotoğraf çekmekten daha çok zevk verdiğiniı fark ettim fotoğraf okumalarının bana..

Fotoğrafı Düşünmek Victor Burgin'in derlediği, içerisinde kendi denemelerinin de olduğu, çok bilindik bir kaç fotoğraf eleştirmeninin denemelerinden oluşan bir kitap.

İnsana fotoğrafa farklı bakış açıları sunan bir tarafı olduğu şüphe götürmez.

Ama denemelerin dili hayli ağır geldi bana. Hayli ciddi sanata tarihi bilgisi gerektiriyor açıkçasıo. Benim biraz sanat tarihi okumuşluğum olsa da kimi yerde benim bilgi dağarcığımı aştığı bana Ulu Google karıştırttığı oldu doğrusu...

ve V. Burgin'in önsözünden bir alıntı:



"Fotoğraflar, örneğin, Yıldız Savaşları gibi filmlerle kıyasladığımızda, duyusal olarak sınırlı nesneler: Sessiz ve hareketsiz rangarenk dikdörtgenlerdir. Fotoğrafa bakmak, yine de büyük bir ilgiye, cazibeye, duyguya ve hayallere dalmaya ya da bunların hepsine birden neden olabiliyor. Fotoğraf açık bir şekilde, katalizör görevi görüyor; sınırı aşan heyecan verici zihinsel eylemi fotoğrafın kendisi üretiyor." (Sayfa: 14)--










Fotoğrafı Düşünmek/Victor Burgin


Sayfa Sayısı: 240

Baskı Yılı: 2013

Dili: Türkçe

Yayınevi: Espas Kuram Sanat Yayınları


No comments:

Post a Comment